Fallout 4 Far Harbor DLC inceleme
Duyurulduğu günden itibaren Fallout fanlarının merakını cezbeden Fallout 4’ün en kapsamlı ve uzun soluklu DLC paketi Far Harbor Steam de ve bilgisayarlarımızda yerini aldı. Far Harbor ve yeni görevlerle ile ilgili genel hatlarıyla ilk izlenimlerimi aktarmak istiyorum.
(Oyunla ilgili Spoiler içerir)
Far Harbor DLC’yi kurmak için sisteminizde Fallout 1.5 Güncellemesi kurulu olmalı. Güncellemenin ardından 2 GB boyutunda olan Far Harbor’u oyununuz üzerine kurabilirsiniz. Çoğu Falloutcu şu aralar oyunun çıkışını ve oyun saatlerini düşünürsek 80 level ve üstü karakterlere sahip olduğu için Far Harbor görevlerine çekinmeden başlayabilirsiniz. Far Harbor güncellemesi ile birlikte Workshop’da Tahta, Metal ve Beton yapıların yanı sıra Barn sekmesi ekleniyor. Ayrıca Marine Armor ve bir kaç yeni silah DLC ile birlikte göreceğiniz yeniliklerden. Ayrıca Far Harbor adası ile birlikte keşfedilecek yeni bir haritaya kavuşuyoruz. Bu harita çok büyük olmasa da keşfedilecek bir çok yeri içerisinde barındırıyor. Far Harbor ile birlikte oyuna yeni düşmanlar ve yaratıklar da ekleniyor. Adaya has olan bu yaratıklardan en ürkütücüsü büyük ihtimalle Gulper Devourer olacaktır. Gözlerim beni yanıltmıyorsa irilik olarak DeathClaw’ı tahtından edecek. Yeni düşman ve yaratıkların hepsi balıkçılıkla yaşamını sürdüren bu adacığın doğasına uygun olarak gerçek deniz canlıları örnek alınarak tasarlanmış, ayılardan mutasyona uğramış Yao Guai’ler de gözüme daha büyük geldi burada. Belki de adanın iç karartıcı ürkütücü atmosferindendir bilmiyorum.
Hatırlarsanız Fallout New Vegas’a hiç haz etmediğim bir DLC Çıkarmıştı Bethesda. Dead Money adındaki bu DLC’ de ölümcül gazla dolu olan labirent gibi sokaklar ve ölmeyen yaratıklar falan vardı. Dead Money’e benzer şekilde Far Harbor’da da zehirli bir sis tüm adayı sarmış durumda, bu sis görüş açınızı daralttığı gibi, sizi zehirliyor ve yoğun radyasyon barındırıyor. Yerleşim yerleri bu sisten korunmak amacıyla sisin içerisindeki zehirli gazları ve radyasyonu emen sokak lambası gibi tasarlanmış Fog Condensers yani Sis Kondansatörü adı verilen makinelerle çevrili. Bu sayede sisin öldürücü ve insanın beynine zarar vererek delirten etkisinden korunuyorlar. Ayrıca sis ile birlikte ortaya çıkan yaratıkların saldırısından da uzak kalıyorlar.
Automatron DLC ile karşılaştığımız yeni düşmanlar Rust Devil’s ler gibi Far Harbor ile birlikte de Trappers adı verilen yeni bir topluluk ile karşılaşıyoruz. Trapperslar, Sis adayı ele geçirmeden önce burada yaşayan ve balıkçılık ile geçimini sağlayan ada halkından oluşuyor. Sis ile birlikte maruz kaldıkları zehir nedeniyle çıldıran bu insanlar, sisin getirdiği ağır koşullar ve açlık nedeniyle birbirlerini yiyerek yamyama dönüşüyorlar. Zamanla sis ile birlikte yaşamaya alışan bu topluluk yeni DLC’nin ve yeni haritanın kötü çeteleri olarak karşımıza çıkmakta. Eskiden balina avcılığında kulanılan Harpon Gun ve Western Filmlerinin olmazsa olmazı Winchester Carbine’in kopyası Tüfek de yeni silahlar da ilk aklıma gelenler.
Far Harbor’da bir Fallout klasiği olan, alınan kararlar ve değişen görev rutini durumu aynen geçerli. Yani birden fazla oyun sonu senaryosu sizleri bekliyor. Vereceğiniz kararlara göre şekillenecek görevlere ve sonuçlarına hazır olun.
Yine başka bir yenilik silah özelliklerinde farkettim. Fallout 4 ün eşşiz silah özellikleri listesi güncellenmiş ve yenileri eklenmiş. Far harbor ile birlikte bu silahları legendary düşmanlardan düşürmeniz mümkün. Örneğin; Şarjördeki son mermiyi attıktan sonra zamanın yavaşlaması gibi.
Oyuna gelen yenilik ve güncellemelerin bir kısmına kısaca değindikten sonra gelelim görevlere;
Sentetik Dedektifimiz Nick Valentine’in yardımcısı Ellie’nin çağrısıyla Diamond City’nin cıvıl cıvıl bir o kadar da distopik sokaklarına geri dönüyoruz. Ellie bizden, kaçırılan veya kaybolan bir kız’ı araştırmak için yardım istiyor. Ellie ile hasret giderdikten sonra Haritanın sağ üst köşesinde biraz daha ötede beliren Nakano Residence’e doğru yola çıkıyoruz. Nakanoların Evi Sahil kenarında konuşlanmış, mütevazi, kumsalla iç içe bir yapı. Burada bizi, kayıplara karışan Kasumi’nin anne ve babası karşılıyor. Anne ve babasıyla konuştuktan sonra anlıyoruz ki Kasumi’nin kaybolması tam olarak bir kaçırılma olayı değil. Kızının büyüdüğünü kabullenmemiş bir baba görüyoruz. Hala meme emip, kumla oynayan bir çocuk gibi kızını ipeklere sarıp sarmalayıp mümkünse gardroba kilitleyip tüm tehlikelerden sakınıp saklayacak bir baba ile konuşuyoruz. Anne ise kızına karşı gayet uyumlu ve onun büyüdüğünü olgunlukla kabullenmiş baba ile kızı arasında denge koruyucu olan bir karakter rolünü üstlenmiş. Aynı zamanda öğreniyoruz ki Kasumi çok yönlü ve oldukça akıllı, çalışkan bir karakter. Gündelik yaşamda ailesine yardım ederken bir yandan da bir takım icat ve projeler üzerine çalışan, mekanik ustası dedesinden öğrendiklerini sürekli geliştiren biri.
Kasumi’nin ebeveynleri ile yaptığımız konuşmalar ve Kasumi’nin odasında ve çevrede yaptığımız araştırmalardan sonra elde ettiğimiz holoteypleri dinledikten sonra anlıyoruz ki Kasumi kaçırılmamış kendi isteği ile ailesini terketmiş ve Far Harbor adındaki bir adada Synthlerden oluşan bir topluluğa katılmak için denize açılmış. Bunu yapma nedenide bir takım tespitler sonucunda Sentetik yaşam formu olduğunu düşünmesi. “Ben gerçek ben değilim bir Sentetiğim, anne ve babamın öz çocuklarının yerine geçtim, bu gerçeği onlara söyleyemem onların yanında kalamam, bununla kendim başa çıkmalıyım” diyerek yollara koyulmuş.
(Synth yani Sentetik yaşam formları hakkında detaylı bilgiyi Fallout 4 inceleme başlığında bulabilirsiniz)
Siz de Kasumi’nin ardından tekneye atlayıp peşi sıra Far Harbor’a doğru yola koyuluyorsunuz.
Tekne ile yeni haritaya gelip iskeleye yanaşır yanaşmaz sizi sahil kasabasının muhtarı Captain Avery karşılıyor, yabancıların sürekli huzursuzluk getirdiğinden, sorun çıkardıklarından bahsederek ilk başta size şüphe ile yaklaşıyorlar. Ancak tam siz adaya indiğiniz sırada bozulan bir Sis Kondansatörü yüzünden kasabaya yaratıklar saldırıyor ve muhtar Avery sizden yardım istiyor. Paldır küldür koşarak onu takip ediyorsunuz ve kasabaya saldıran yaratıkları Deliverer ile tek tek indiriyorsunuz. Böylece, Kaptan Avery ve avanesi “sen diğer yabancılardan farklısın belki sana güvenebiliriz” diyerek sizi kasabaya kabul ediyor. İlk giriş sahnesi ve kısa süreli aksiyonun ardından artık Kasabadasınız. ilk etapta tanıştığınız hemen herkesten bir görev çıkması muhtemel çünkü kasabalı zor durumda. Git gide güçlenen ve hayatı zorlaştıran zehirli sis bir yandan, yamyam Trapper saldırıları diğer yandan, kısıtlı erzak ve malzeme kıtlığı bir yandan derken kasabalılar tam bir çıkmazdalar. Böylelikle yeni bir çok görev yapabileceğiniz questler teker teker açılıyorlar.
Far Harbor’da karşılaşacağınız ve görev alabileceğiniz 3 büyük farklı taraf bulunuyor. Bunlar; Atom ve Radyasyona tapan Children of Atom, Far Harbor Kasabası Halkı ve Dima adındaki yapay zekanın önderliğinde mülteci olarak adaya yerleşmiş bir grup sentetiğin (Synth) yaşadığı Acadia. Taraflara kısaca değinirsek;
Acadia (DİMA)
Acadia Far Harbor adasının iç kısımlarında bulunan ve mülteci synthlerden oluşan bir topluluk. Başlarında DiMA adı verilen eski bir prototip synth bulunmakta. Dima aynı zamanda dedektif Nick Valentine’in de arkadaşı. Dima bir prototip olarak üretilmiş ve ardından atıl olmuş bir synth. Özelliği ise kendisine yüklenen her veriyle birlikte yapay zekasının ufkunun sonsuz bir şekilde genişleyebilmesi. Sürekli gelişen bir zihne sahip olan DİMA, Acadia’yı sentetikler için korunaklı bir barınak, güvenli bir yaşam alanı haline getirmiş. Aynı zamanda Sis’in zararlı etkilerini minimuma indiren Fog Condensers’i de tasarlayarak kasaba halkına bir barış eli uzatmış.
Far Harbor Kasabası (Harbormen)
Far Harbor adaya geldiğinizde ilk ayak bastığınız sahil kasabası. Burada yaşayan insanlar adanın diğer bölgelerinden farklı olarak zehirli sisten minimum etkilenmiş sisin zararlı etkilerinden korunabilmiş bir topluluk. Adanın diğer bölgeleriyle, sis ve yaratıklar yüzünden tamamen izole yaşadıkları için çok zor durumdalar. ve imkanları kısıtlı.
Children of Atom
Children of Atom, Brotherhood of Steel kadar olmasa da Fallout’un en eski topluluklarından birisi. Fallout 3’de Megaton adlı kasabaya ilk ayak bastığımda kasabanın ortasında öylece duran patlamamış bir nükleer bomba görmüştüm. Hemen yanında ellerini açmış ona doğru dua eden bir adam gördüğümde gülmeden duramamıştım. Adam patlamamış nükleer bombaya tapıyordu. Sonra bu durumu kaldıramadım ve bombayı aktive edip Megatonu haritadan komple sildim. İşte o adamın avanesinin devamı olan Children of Atom, Far Harbor’da Commonwealth’ın aksine onları daha yakından tanımamız için ortaya çıkıyor. Commonwealth’da bizim için radyasyondan beyni yanmış sefil bir kaç deli olarak kalan bu topluluğa Far Harbor ile birlikte dahil olma şansı yakalıyoruz. Neden Atom’a tapıyorlar, amaçları nedir, düşman mı yoksa dostlar mı. Peşi ardına gelen görevlerle birlikte bunu öğrenme fırsatı yakalayacaksınız. Hatta yapımcılar daha ileriye giderek işin içerisine biraz da mistisizm sosu ekleyip öyle güzel kurgulamışlar ki bir ara “neden olmasın” diyebilecek kıvama geliyorsunuz. Far harbor’da Nucleus adında bir Denizaltı’nın bulunduğu askeri üssü evleri olarak seçen Children of Atom müritleri, burada kendilerine bir yaşam kurmuşlar. High Confessor Tektus’un önderliğinde denizaltının nükleer çekirdeğine ve silahlarına tapan bu topluluğu oldukça yakından tanıma şansınız olacak.
Far Harbor da karşılaşacağınız yeni düşmanlardan bir kaçı;
Trappers
Trapperlar Far Harbor’un Raiderları olarak karşımıza çıkıyorlar. Adanın eski sakini olan bu insanlar zamanında balıkçılık ve avcılık ile yaşamaya çalışırken adaya musallat olan zehirli sisin oluşturduğu beyin hasarı ve kıtlık nedeniyle deli birer yamyama dönüşmüşler. Trapperslar ile çatışmadan diyaloğa girebileceğiniz benim karşılaştığım bir kaç görev denk geldi. Bunlardan ilkinde adada kaybolan bir Synth’i ararken üç trappers ile karşılaştım. Synth’i yemişlerdi ve bana kafasından çıkardıkları component i verdiler. Diğeriyle, yaratıklardan temizlediğim terkedilmiş bir kasabada karşılaştım, kasabanın sağ kalan eski sakiniydi ve bana Far Harbor’da yeni bir yaşam alanı arayan insanlara burasının güvenli olduğunu söylememi istedi. Böylece onlar oynaya oynaya gelin çocuklar şarkısını söyleye söyleye temizlediğim yeni kasabaya güven içerisinde gelirlerken o da onları yakalayıp yiyecekti. Tabi ki hayır dedim. Bana kızdı ve homurdanarak uzaklaştı.
Fog Crawler
Fog Crawler Far Harbor la birlikte ilk defa karşılaşacağınız devasa karidesvari bir böcek. Kalın zırhını Gatling Lazerin bile etkilemediği peygamber devesini andıran bir yaratık olan Fog Crawler, oyundaki en zorlu düşmanınız olacak.
Hermit Crab
Hermit Crab mutasyona uğramış devasa bir yengeç olarak Far Harbor’da karşımıza çıkıyor. Kendi boyutları için uygun bir midye kovuğu bulamayan yengecimiz, eski bir yolcu otobüsünü kendisine yuva yapmış. Araçların arasında dolanırken dikkat edin.
Angler
Denizin 3 bin metre ve daha derinlerinde yaşayan Fener Balığının ürkütücü görüntüsünü medyada veya internette mutlaka görmüşsünüzdür. İşte Angler’de Fener balığından mutasyona uğramış bir yaratık olarak karşımıza çıkıyor. Oldukça hızlı olan Angler ile Far Harbor haritasında sık sık karşılaşacaksınız. Uzak mesafeden de saldırı yapabilen Angler’lerin zehirli tükürüklerine dikkat edin.
Fallout 4 de ki God Save the Queen subliminali Far Harbor DLC paketi ile de devam etmekte. Bazen bu oyunun tasarım ekibinin başında Clint Eastwood’un oynayıp yönettiği Gran Torino adlı filmde canlandırdığı Walt Kowalski gibi bir karakterin olduğunu düşünmeden edemiyorum. Biz Periscope da iddia kovalayıp instagram da hatun fotoğrafı likelarken adamlar Amerikan emperyalizmi senaryolarını dünyaca ünlü bilgisayar oyunlarına bile yumuşakça ve üstü kapalı yedirerek vurguluyorlar. Globalleşen ve tekelleşen oyun dünyasında artık eskisi gibi oyunların senaryolarında ve mesaj içeriklerinde çok seslilik hakim değil ve sanıyorum esas çalışan emekçi ekibin çok bir katkısı olamıyor. “Communism is bogy” alt mesajına Far Harbor da da devam eden Fallout, burada da bir görevde karşılaştığımız, nükleer bomba ile insanları öldürme planı yapan iki komünist devlet ajanı ve harita içerisinde duvarlarda olur olmaz yerlere asılmış komünizm kötüdür afişleriyle tam gaz devam etmiş. Ne korkuymuş arkadaş nasıl bir korkuymuş ki komünizmin tamamen silindiği toz buhar olduğu günümüz dünyasında hala daha genç dimağlara bu alt mesajı oyunlar aracılığıyla da olsa verme peşindeler.
Dünya bir gün Fallout dünyasını aratmayacak hale gelecek belki yarın belki yüzlerce yıl sonra kim bilir. Ama bunun sorumluları Walt Kowalski gibi adamlar ve Margaret Thatcher gibi kadınlar olacak bilesin Bethesda efendi.