Outward İnceleme
Çıkış Tarihi: 26 Mar 2019
Geliştirici: Nine Dots Studio
Yayıncı: Deep Silver
Tür: Hardcore Survival/RPG
Oyun severler merhaba, Hardcore hayatta kalma ve rol yapma ögelerini bir arada sunan geçtiğimiz aylarda çıkmış olan Outward’dan bahsedeceğim biraz, Oyunumuz Hem hayatta kalma hem Rol yapma ögelerini açık dünya bir haritada beraber sunmasıyla ön plana çıkıyor. Bu karma konsepti tam anlamıyla hissederek oynayabileceğiniz oyun sayısı gerçekten az. Outward ninedots adındaki daha önce bir kaç indie oyun çıkarmış küçük bir firma tarafından yaratılmış. Ninedots’un web sitesinde hakkımızda kısmını okuduğunuzda oyun sektöründe kartelleşmiş büyük firmalardaki çalışma şartlarının zorluğu ve projelerdeki söz hakkının kısıtlı olması, çalışanların projeye istedikleri kadar müdahil olamadıklarını ima eden yorumlar okudum. ninedots bu anlamda çalışma saatleri, projeye katkı, fikirlerin dikkate alınması gibi konularda iddialı olduğunu hatta çalışanlarının haftalık maksimum 52 saat mesaisi olduğunu belirtmiş. Hem butik bir oyun firması olup hem de çalışanlarını önemsemesi açısından ninedotsu tebrik etmek gerek. Özellikle bir başka konuda oyuncular olarak tebrik etmemiz gerek ki o da A+ oyunların yaratıcısı köklü oyun firmalarının multiplayer odaklı kıytırık oyunlarının piyasayı sardığı son yıllarda, Outward gibi herkese hitap etmeyen hardcore bir oyunla karşımıza çıkmaları.
Outward yapısı itibariyle her oyuncuya hitap etmeyecek zorluk bandında bir oyun. Hem, acıkma, hastalanma, uyku ihtiyacı gibi klasik survival ögeleri barındırması hem de bu hayatta kalma duygusunu pekiştirmek için yapıldığını düşündüğüm açık dünya olmasına ve birbiriyle geçiş noktalarıyla ayrılmış devasa haritalardan oluşmasına rağmen navigasyon sisteminin bulunmaması, yönünüzü basit bir pusula sistemiyle bulmanızın gerekmesi, oyunda ilerlemeyi bir hayli zorlaştırıyor. Kısacası haritada sık sık kaybolmaya hazır olun. ek olarak, oyunda save yani oyun kayıt sisteminin otomatik olması, manual olarak oyunu kaydedememeniz gibi sıradışı bir özellik var. Outward de ölmek oynarken başınıza gelecek normal şeylerden birisi. Hatta haritada öldüğünüzde keşfedebileceğiniz lokasyonlar bulunuyor. Aslında outward’de tam olarak ölmüyorsunuz. Haydutlar veya haritaya serpiştirilmiş yaratıklardan herhangi birisi sizi öldürdüğünde, o haritada sizi kurtarmayı kendisine görev etmiş bir npc yaralı bedeninizi güvenli bir yere taşıyor. Gözünüzü bulunduğunuz haritaya göre ya bir kasabanın hanında, ya da bir mağarada garip bir yaratığın başucunda açıyorsunuz. Outward’de rol yapma oyunlarından alışık olduğumuz tecrübe puanı yani Xp sistemi yok. Karakterinizin gelişimi tamamen oyunun parası olan gümüş sikkelere bağlı. Haritalardaki şehirlerde bulunan eğitmenlerden açabileceğiniz belli başlı skiller yani yetenekler bulunuyor. Bunları size oyunun başında verilen 3 yetenek puanıyla ve biriktirmesi bir hayli zor olan gümüş sikkelerle yapıyorsunuz. Oyunun savaş mekaniği maalesef sizi ekstra yoracak cinsten. En azından benim için öyleydi. iki el veya tek el her dövüş silahıyla block yapılabiliyor, haritada herhangi bir düşmana yaklaştığınızda karakteriniz otomatik olarak o düşmana kilitleniyor ve ona doğru pozisyon alıyor bu şekilde kalkanınızla onun ataklarından korunarak bulduğunuz boşluklarda saldırı yapıyorsunuz. veya kalkan kullanmadan ataklardan space tuşuyla kaçmanız da mümkün. bunun için öncelikle sırt çantanızı bırakmanız gerek Oyun bu konuda pratik bir menü açıyor ve sırt çantanızı savaş anında tek tuşla yere bırakabiliyorsunuz. Çantayı atmadan da savaşabilirsiniz ancak çantanın ağırlığı atakları savuşturma hızınızı düşürüyor. düşmana kilitlenme sistemi tek düşmana karşı savaşırken nispeten başarılı. birden fazla düşmanla yüzyüze geldiğinizde savaş mekaniğindeki düşmana kilitlenme sistemi aksine sizi diğer düşmanlara karşı savunmasız bırakıyor. Klavyenin X tuşuyla otomatik kilitlenmeyi kapatabilirsiniz. oyunun hasar sistemi de hardcore yapısına uygun şekilde bir hayli realist. Üzerinizde ne kadar güçlü bir zırh olursa olsun düşmanlarınız sizi bir kaç darbede indirebiliyor. Oyunda bir çok yakın dövüş silahının yanı sıra uzak mesafe savaşan elf oyuncular için ok ve piştov gibi silahlar da var. Outward’ü split screen şeklinde aynı bilgisayarda iki kişi veya ağdan bağlanarak bir arkadaşınızla birlikte oynayabilirsiniz
Outward’ün çok geniş haritaları var. Bu haritaları geçiş noktalarıyla birbirine bağlamışlar. Ancak bu boyuttaki haritalar oyunun rpg yani rol yapma iddiasına göre oldukça ıssız. Belli başlı bir kaç kasaba dışında oyunun açık dünyasındaki hemen hemen bütün mekanlar düşmanlarla dolu. saatlerce yolculuk edip yorulduktan sonra yakınlarda güvenli bir yer bulayım diye düşünüyorsanız boşuna beklemeyin. Çünkü o uzaktan duvarları görünen yeni keşfettiğiniz yer büyük ihtimalle başka bir haydut veya elemantal yaratığın bölgesi olacak. Hal böyle olunca yapımcılar sırt çantanıza uyku tulumu ve ateş yakma sistemini eklemişler. Devasa haritalarda keşif yaparken yorulduğunuzda nispeten güvenli olduğunu düşündüğünüz bir yerde ateşinizi yakıp uyku tulumunda dinlenebiliyorsunuz. mola verdiğiniz yerin tehlike yoğunluğuna göre uyurken saat başı nöbet tutmanız gerekebiliyor. Bu durumda da uyku için ayıracağınız süre uzuyor. Karakteriniz oyunun dünyasında değişen mevsimlerle etkileşim halinde. Çok sıcak havalarda terliyor ve sıcaklanıyorsunuz, bol bol su içmeniz gerekiyor. soğuk havalarda ateşin başından ayrıldığınızda donmamak için sıcak bir çaya ve sizi nispeten sıcak tutacak giysilere ihtiyacınız var. Zehirli bir yaratık tarafından darbe aldığınızda panzehire, bozuk bir yiyecek yediğinizde bozulan midenizi iyileştirmek için yine bazı tariflere ihtiyacınız olacak. Craftin sistemini oyunun erken zamanlarında kavrayıp, farklı malzeme kombinasyonlarıyla denemeler yaparak craft listenizi genişletmeniz, yakalanacağınız her hangi bir hastalığa veya negatif etkiye karşı koruyacak karışımları erkenden öğrenmenizi sağlayacaktır.
Oyunun hikayesini çok detaylı anlatmayacağım. Hikayesi demişken Oyunun Türkçe desteği de mevcut ve bu destek bazı oyunlarda gördüğümüz gibi turist Türkçesi değil. çeviriye bir hayli emek verilmiş ortaya güzel bir Türkçe çeviri çıkmış . Çevirenleri de tebrik etmek gerek. Oyunumuz sanki daha önceki bir serinin devamıymışçasına başlıyor. size öyle hissettiriyor. gözünüzü bir gemi kazası sonrası Cierzo veya kierzo olarak telaffuz ettiğim ismi kuzeyden esen rüzgar anlamına gelen bir kasabada açıyorsunuz. Kasabaya gelirken içinde olduğunuz gemi kayalıklara çarpmış ve 12 kişi ölmüş. Bunun nedeni de deniz fenerinin çalışmıyor olması. işin ironik yanı deniz feneri aynı zamanda sizin kasabadaki eviniz. Bu kazanın neticesinde kasabalıların yakınlarından oluşan 12 kişi hayatını kaybediyor. ve cierzonun geleneklerine göre ölenlerin ailesine kan parası verilmek zorunda. bu para da sizden talep ediliyor. Çünkü bu köyde ailenizden birisinin bilerek veya bilmeyerek yaptığı hata veya suçun sorumluluğu size de geçiyor ve aileniz lekeleniyor. Köyde böyle bir adet var. Ne kadar tanıdık ve bizden bir adet değil mi?
Köyün ileri gelenleri sizden 5 gün içinde 500 gümüşü bulup getirmenizi ve ölenlerin ailesine kan parası olarak ödemenizi istiyor. Tabi bana soracak olursanız başarabilen var mı bilmiyorum ama daha başlangıçta, oyun günüyle 5 gün içerisinde o kadar gümüşü bulmanın imkanı yok. başarabilen varsa yorumlarda belirtsin. Eğer parayı toplarsanız köydeki eviniz size kalıyor. Parayı toplamayazsanız köyde konakladığınız ve depo olarak kullandığınız deniz fenerini kaybediyorsunuz köyün askerleri için yatakhane oluyor. Böylece sizde kibarca köyden sürülüyorsunuz. İşte oyunun bir anlamda eğitim kısmı olan bu süreç sonrasında kendinizi uçsuz bucaksız arazilerdeki patikalarda keşif yaparken buluyorsunuz. Cierzo’da tanıştığınız npc’lerden aldığınız görevler bulunduğunuz ilk haritayı da keşfetmenizi sağlayacak.
Sonuç olarak bir hayli farklı ve zor bir oyun Outward. RPG den daha çok hayatta kalma ve crafting ögeleri ön plana çıkmakta. Hardcore oyunları sevenlere tavsiye ederim. İncelememizi beğendiyseniz beğen e tıklayıp abone olarak bize destek olabilirsiniz. Teşekkürler !